Новите Възможности на Google Nano-Banana Pro – Декември 2025
Здравейте! Пиша тази статия, вдъхновена от скорошната пуликация на Google AI Studio в платфората X.
Статията е под обещаващото име пълен гайд за ползване на Nano-Banana Pro – 10 съвета за създаване на професионално съдържание. И еха… със сигурност заглавието не лъже.
Щом сте попаднала на моята статия, знаете че Google nano-banana е мощен AI инструмент за създаване на визуално съдържание. Реших да споделя идеите за ползването му с вас, защото вярвам, че подобни технологии могат да ни помогнат да подобрим продуктивността си, да работим по-умно и да създаваме по-висококачествени материали за по-кратко време. Въпреки че не съм почитател на правенето на дизайн и снимково съдържание с изкуствен интелект, вярвам, че като маркетолози може да ползваме наличните възможности за вдъхновение, идеи, а и понякога за помощ когато сме притиснати от малки срокове или бюджети.
Още в самото начало на статията на Google AI Studio, те ни карат да разберем следното – Nano-Banana Pro не е просто модел за генериране на изображения, той „мисли“, разбира контекст и работи като истински креативен партньор. Това е и техния ключовият съвет, който споделят – да комуникираме и боравим с nano-banana Pro като с реален създател на съдържание.
Ето накратко какво ми направи впечатление от статията в X (линк към самата статия има в началния параграф).
1. Инфографики
Една от най-впечатляващите функции е, че с Nano-Banana Pro можете да създаваме чисти, модерни инфографики или диаграми, които визуализират най-важната информация от предоставен ПДФ, документ или текст.


Това не винаги работи перфектно и в такива случаи моят съвет е да използваме създадените материали за вдъхновение и да ги пресъздадем лично.
2. Повтарящи се визуални материали и персонажи
Nano-Banana Pro позволява да създаваме визуални материали с повтарящ се стил и персонаж.


3. Коригиране и пресъздаване на снимки
Моделът на Google Nano-banana в момента се справя отлично с:
- премахване на нежелани обекти,
- корекции на светлина и цвят,
- реставрации,
- добавяне/махане на елементи само с описание.


Споделят, че в момента вече няма нужда да генерираме снимка от нулата, а може да искаме малки конкретни промени.
Ако искате да навлезете по-дълбоко
В тази статия ви споделих само някои от възможностите, които за мен като маркетолог са най-впечатляващи. Ако искате да научите повече техники и препоръки, разгледайте официалния гайд на Google AI Studio за Nano-banana.



