woman in white dress shirt sitting on chair
На работа

Полезни навици в краят на работния ден

Така както е важно началото на един работен ден, правилното планиране на краят му също е от значение за вашето удовлетворение и подготовка за следващия ден.

Ето няколко лесни неща, които може постепенно да включите в рутината съм към края на работния ден.

Преглед и отмятане на задачите

Прегледайте отново списъка си със задачи, който сте създали в началото на работния ден. Има ли такива, които сте пропуснали, а разполагате с достатъчно време да ги приключите сега? Например, отговаряне на имейли или други по-малки задължения.

Отбележете задачите върху, които сте работили през деня, тези които сте приключили и тези които остават за следващия ден.

Обърнете внимание на постиженията си за деня както и проблемите, които са възникнали.

Попитайте дали някой има нужда от помощ

Ако вие сте приключили с най-важните си задачи за деня, попитайте вашите колеги дали някой има нужда от помощ. Това ще остави добро впечатление както в ръководителите ви, така и в колегите ви. Показва вашето желание за по-добра екипна работа и ефективност.

Въпреки всичко, не оставяйте да бъдете използвани и да се злоупотребява с вашето време и добри намерения – даването на помощ трябва да е двупосочен процес.

Организирайте работното си място

Преди да напуснете работното място, постарайте се то да е чисто и да не смущава тези които остават в работното помещение.

Минути за отдих и разтуха

Отделете няколко минути в края на работния ден да отдъхнете и да се пренастроите за предстоящата почивка, забавление или лични ангажименти. Може да се разнообразите за няколко минути като изгелдате полезно видео от вашата сфера, слушате подкаст, прочтете статия, комуникирате с колеги или просто медитирате.

Сбогувайте се с колегите си

Завършете деня позитивно, като се сбогувате с вашите колеги. Ако те са заети, това може да се случи и в онлайн чат. Това да кажем позитивно „Довиждане“ на колегите си, а не да се измъкваме бързо и незабелязано, е особено важно за поддържането на правилната работна атмосфера.

Не носете работа и негативните емоции вкъщи

След приключването на работния ден, изключете вашите служебни устройства, не взимайте работа „за довършване“ вкъщи, и се опитайте да се оттърсите от негативните преживявания и емоции.

Споделете в коментар, как вие приключвате работния ден?

Вярвам, че продуктивността и постигането на цели са ключови за по-щастлив и задоволителен живот. Ако желаете да подобрите уменията си за планиране, управлението на времето и задачите, то този блог е за вас. Това е моето пространство, в което да споделям интересни идеи, инструменти и ресурси с вас. Да работим заедно към по-добра продуктивност и успех!

Коментирай