Съвети за продуктивен и позитивен старт на работния ден
Кое е първото нещо, което правите в момента в който стъпите на работното място или започне работния ден (ако работите онлайн)?
Каня ви да се замислите дали и как тези малки ритуали или неосъзнати действия влияят на протичането на вашият работен ден.
Ето няколко съвета от мен, с които успявам да положа добри основи за един вдъхновяващ, продуктивен и позитивен работен ден.
Подрани с 5-10 минути
Ако сте от хората, склонни да закъсняват или да пристигат на работното си място точно в уречения час, то предизвиквам ви да пробвате – и в рамките на 2 седмици да подраните на работа с 5-10 минути. Вярвам, че когато го правите целенасочено и осъзнато, може да ви донесе множество ползи.
Може да използвате тези ценни моменти на спокойствие за разговори с колеги, подготовка на работното място и навлизане в работен режим. Това показва уважение към вашия работодател, към колегите ви, и към вашето собствено време и планирането му.


Поздрави колегите си
Пристигатето по-рано на работното място, ще ви позволи да отделите време да поздравите вашите колеги.
Кратките и неангажиращи разговори ни помагат да поддържаме връзката с колегите и да положим позитивен старт за успешен работен ден. Този миг на взаимодействие ни позволява да се свържем с хората около нас, да се усетим като част от екипа и да поддържаме енергията на работното място.
Подготви и подреди работното си място
Чистото и подредено работно място, ще ви накара да се чувствате по-добре, ще настрои ума ви за продуктивна и вдъхновяваща работа. Когато всичко е на своето място, вие ще чувствате по-организирани и готови да се справите със задачите пред вас.
Освен това, отделете време да подготвите нещата, от които имате нужда за изпълнение на работните си задължения. Това може да са освежителни напитки, вода, канцеларски материали или техника. Когато имате всичко необходимо под ръка, ще избегнете разсейванията и ще се фокусирате само върху работата.


Припомни си вчеращния ден и планирай задачите за деня
Ако все още не го правите, започнете ежедневно да записвате всички задачи, върху които работите и сте завършили.
Това ще ви помогне, от една страна, по-бързо да си припомните до къде сте стигнали по време на предходния ден. А от друга страна, ще е вашата начална точка за планиране на задачите за текущия ден.
Не разчитайте само на системите за управление на задачи, винаги ползвайте и собствен списък от задачи и задължения, който да можете да преглеждате и преподреждате по всяко време.
Подреди времето си за работа, срещи и почивки
След като имате своя списък със задачи за деня, отделете време да ги подредите по-важност и по-спешност. Консултирайте се с вашия ръководител, когато имате колебания за приоритизирането.
Не оставяйте малките задачи за края на деня, ако отнемат по-малко от 5-минути, започнете с тях или ги планирайте измежду другите по-големи задачи.
Планирайте си времето и за срещи, почивки и социализация с клиенти и колеги.
Научи нещо ново или прочети нещо позитивно
Подсилете увереността и мотивацията си за началото на работния ден като прочетете нещо ново от сферата в която работите. Алтернативно, може да прочетете или да си припомните някой мотивационен цитат, позитивна мисъл или шега.
Това ще ви подейства не само вдъхновяващо, но и може да се превърне в интересен повод за разговори с вашите колеги и клиенти.


А вие как стартирате работния ден?
Ще се радвам да разбера и вашите ритуали за началото на работния ден. Споделете ги в коментари.